انواع کفپوش سالن بدنسازی یا ورزرشی
نوشته شده توسط : منیژه رستم پور

کفپوش خود را درست تهیه کنید و مشتریان از آن قدردانی خواهند کرد. اشتباه کنید و آنها به سمت مراتع بهتر می روند. ساده است.

سه دلیل بسیار خوب برای خرید کفپوش ورزشی مناسب در سالن بدنسازی شما وجود دارد.

در مرحله اول، کفپوش سالن بدنسازی باید سطحی محکم و بادوام برای ورزش باشد و نیاز به پشتیبانی از تجهیزات و ماشین آلات سنگین داشته باشد. این می تواند در ضخامت های مختلف باشد. به طور کلی هرچه ضخیم تر باشد بهتر است، یعنی قوی تر و سخت تر خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای واضح نصب کفپوش سالن، اطمینان از چسبندگی کافی است. این امر از صدمات غیرضروری جلوگیری می کند زیرا ماشین آلات و تجهیزات کمتر احتمال حرکت ناخواسته را خواهند داشت.

در نهایت، سومین مزیت داشتن کفپوش اختصاصی باشگاه، بهداشت است. ورزشگاه ها عرق کرده اند. علی‌رغم تلاش‌های اعضا، عرق به ناچار روی ماشین‌های وزنه‌برداری و کف وارد می‌شود، بنابراین داشتن یک سطح کف که به راحتی تمیز می‌شود، مزایای بهداشتی واضحی برای کاربران دارد.

به طور خلاصه، کفپوش تایل چیست در سالن بدنسازی شما باید با چیزهای زیادی کنار بیاید، از جمله:

تجهیزات سنگین
استفاده فشرده
عرق و ریختن
نوسانات دما
لرزش و صدا
سطوح مختلف رطوبت
عوامل غیربهداشتی مانند کثیفی، گرد و غبار، بو و باکتری ها
چه نوع کفپوش سالن بدنسازی باید در سالن بدنسازی خود داشته باشید؟
هنگام نصب کفپوش سالن بدنسازی دو انتخاب وجود دارد. شما می توانید یک نوع کفپوش را در سراسر آن داشته باشید، یا می توانید آن را با کفپوش های مختلف برای مناطق مختلف مخلوط کنید.

نحوه انتخاب چند متریال کفپوش سالن بدنسازی
هنگام تجهیز یک سالن ورزشی جدید، کفپوش اولین چیزی است که نصب می شود. اگر در نظر دارید که مناطق/مناطق ورزشی تخصصی داشته باشید که هر کدام مواد کفپوش ورزشگاه رایگان خود را دارند، باید ایده روشنی از طراحی و چیدمان دلخواه خود داشته باشید.

برای این کار موارد زیر را در نظر بگیرید:

هر منطقه/منطقه قرار است چه باشد؟
هر منطقه/منطقه کجا خواهد بود؟
 چه نوع مواد کفپوش مورد نیاز است؟
 چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟
چه نوع کفپوش سالن بدنسازی باید در سالن بدنسازی خود داشته باشید؟.jpeg
نحوه انتخاب متریال کفپوش یک سالن بدنسازی
نصب یک نوع کفپوش در سرتاسر سالن بدنسازی آسانتر است زیرا نیازی به بخش بندی یا برنامه ریزی برای مناطق خاص باشگاه نیست. با این حال، شما هنوز باید دقیقاً بدانید که خواص هر ماده چیست:

کفپوش چوبی
کف چوبی عالی به نظر می رسد، اما چند علامت سوال بزرگ برای استفاده از این ماده وجود دارد.

کف چوبی باید در برابر پرش و کشش مداوم افرادی که از آن استفاده می کنند بدون آسیب دیدگی یا خراش قابل مشاهده مقاومت کند. همچنین نمی تواند خیلی سخت باشد که بر تمرین ورزشکاران تأثیر بگذارد. بزرگترین تهدید برای کف چوبی شما از ناحیه وزن آزاد است که به طور اجتناب ناپذیر وزنه ها رها می شوند و فرورفتگی ظاهر می شود.

انتخاب‌های مختلفی وجود دارد، با این حال، یک محصول لایه‌ای که برای حداکثر جذب روی یک لایه لاستیکی کامپوزیت ساخته می‌شود، استحکام و دوام مورد نیاز را فراهم می‌کند و در عین حال ظاهری ماندگار را که فقط چوب می‌تواند نشان دهد، به نمایش می‌گذارد.

تشک
اگر به سراغ یک کفپوش چوبی می روید، باید نوعی تشک محافظ PVC را برای قرار دادن زیر برخی از ماشین های مستقل یا قابل حمل مانند تردمیل ها و چرخه ها در نظر بگیرید. درست مانند کفپوش لاستیکی ضخیم تر، آنها چسبندگی را فراهم می کنند و همچنین از چوب زیبای شما در برابر خراشیدگی و آسیب محافظت می کنند.

کفپوش فنری
باشگاه‌هایی که کلاس‌های رقص یا یوگا زیادی ارائه می‌دهند، کف فنری بهترین ضربه‌گیری را برای تأثیر سطح بالای رقص، زومبا، کلاس‌های تناسب اندام، ژیمناستیک و هنرهای رزمی روی زمین مانند جودو ارائه می‌دهند.

کف‌های فنری معمولاً دارای یک لایه سطحی هستند که یا لمینت یا چوب با پشتی فوم در کنار چوب‌های نگهدارنده هستند که در بالای سیستم کف‌پوش قرار دارند.

این بدان معناست که برای هر باشگاه ورزشی که در آن از تجهیزات سنگین استفاده نمی شود، حداکثر جذب ضربه ایده آل است و به کاهش وقوع آسیب های ورزشی کمک می کند.

کفپوش لاستیکی
کفپوش لاستیکی نصب شده دارای چندین مزیت است و به راحتی می توان فهمید که چرا یکی از رایج ترین سیستم های قیمت کفپوش مهدکودک است. مزایای بسیاری عبارتند از:

نصب آسان
پانل های بدون درز (مگر اینکه از کاشی استفاده کنید)
ماندگاری
نگهداری آسان
چرخه عمر طولانی
اکثر کفپوش های لاستیکی سالن بدنسازی نوعی EPDM (مونومر اتیلن پروپیلن دی ان) هستند که هم بادوام و هم انعطاف پذیر هستند. این می تواند در طیف گسترده ای از نقوش رنگ باشد.

اکثر محصولات کفپوش لاستیکی در سه نوع، پانل های به هم پیوسته، رول یا کاشی های مربعی عرضه می شوند:

کاشی های کف ساده ترین روش برای خرید، حمل و نقل و جایگزینی هستند. با این حال، آنها به هم متصل نمی شوند و باید با چسب گذاشته شوند. اگر کفپوش فرسوده شده است یا می‌خواهید طرح‌های رنگی خود را تغییر دهید، جای نگرانی نیست زیرا می‌توان به راحتی کاشی‌کاری را جایگزین کرد.

رول های کف تا حد زیادی ساده ترین و ارزان ترین نصب هستند. مزایای رول های کف لاستیکی شامل اتصالات کمتر و کاهش پتانسیل سفر است. این چسب همچنین در اثر استفاده از ترافیک زیاد تمایل کمتری به عدم چسبندگی دارد و طیف رنگی آن نیز گسترده است.

کاشی های در هم تنیده از نظر ظاهری شبیه اره مویی هستند و یکی دیگر از کاشی های کف با کاربرد سنگین هستند که نیاز به چسب را کاهش می دهند. این به آنها اجازه می دهد تا حرکت کنند.

ed و بدون نیاز به جایگزینی دوباره کاشته شدند.

کفپوش ورزشی تجاری عالی.jpeg
آیا باید زیرانداز نصب کنم؟
بسته به نوع کفپوشی که نصب می کنید، ممکن است بخواهید با نصب زیرانداز، جذب ضربه کفپوش خود را افزایش دهید. لایه زیرین به عنوان یک ضربه گیر با ساختار سلولی در هوای آزاد عمل می کند که اجازه می دهد انرژی و صدا پخش شود و عمر کفپوش لاستیکی را طولانی تر کند.

این برای قسمت وزنه های آزاد شما مفید است، جایی که از جذب ضربه اضافی برای جبران آسیب ناشی از وزنه های ریزش شده به کفپوش و خود وزنه ها استفاده می شود.

چه زمانی باید کفپوش سالن بدنسازی را برای کاهش صدا و لرزش در نظر بگیرید؟
یکی از ملاحظات نادیده گرفته شده برای کفپوش سالن بدنسازی این است که وقتی سالن های ورزشی چندین طبقه در یک ساختمان را اشغال می کنند یا بالاتر از سایر مشاغل یا املاک مسکونی قرار می گیرند، رخ می دهد.

بسته به قدمت ساختمان و کفپوش موجود در محل، ممکن است لازم باشد که نوعی "کف شناور" قرار داده شود که می تواند لرزش و کاهش صدای آکوستیک ناشی از ماشین های ورزشی سنگین و روتین های پر انرژی باشگاه را ارائه دهد.

این محصولات برای کاهش ارتعاشات آکوستیک ساختاری و تاثیر نویز با نصب سطوح کف جداگانه که از مواد زیرین و کفپوش ورزشی استفاده می‌کنند، طراحی شده‌اند.

کف سالن بدنسازی شما مشکلات زیادی را پشت سر می گذارد، بنابراین مطمئن شوید که تمام جنبه های باشگاه خود را به دقت در نظر گرفته اید تا گزینه مناسب خود را پیدا کنید. طبقه شما، درست مانند اعضای باشگاه شما، بدانید که هر قدم مهم است.

منبع 





:: موضوعات مرتبط: کفپوش , ,
:: برچسب‌ها: کفپوش , خرید کفپوش , کفپوش ورزشی , کفپوش برای مهد کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: